Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2007

Οι κώδικες του Μανούσου

Είναι ο Μανουσος ο οικοδόμος και πίνει καταμεσήμερο τις ρακές του σ' ενα καφενέ σε κάποιο χωριουδάκι της επαρχίας Σφακίων .
Ο Μανούσοςς όπου κι άν πάει κουβαλάει το κουμπούρι μαζί του, γιατί ποτέ δεν ξέρεις μπορεί εκεί στην οικοδομή να τσαμπουκαλευτεί καμια ταύλα και να έχουμε ιστορίες.

Πίνει που λέτε τις ρακές του και έχει παρκαρισμένο το 4Χ4 δυο τρία μέτρα παρακάτω(μόλις το είχε αγοράσει και το καμάρωνε).
Μές την ησυχία,λοιπόν, του μεσημεριού να σου και εμφανίζεται ένα ασθενοφόρο αλλά, έλα μου που δεν χωρά να περάσει μιας και
οι δρόμοι όπως σε όλα τα χωριά είναι στενοί. Κορνάρει μία, ο οδηγός του ασθενοφόρου κορνάρει δύο, κορνάρει τρείς , φύλλο δεν
κουνιέται.
Με τα πολλά βάζει φορά την σειρήνα μπάς γίνει κάτι . Ακουεί την σειρήνα ο Μανούσος πετάγεται έξω να δεί τι γίνεται

- Ελα ρε φίλε να περάσω , του λέει ο οδηγός του ασθενοφόρου

- Μισό λεπτό ρε σύντεκνε, να τελειώσω την ρακί μου τσε έρχομαι , του λέει ο Μανούσος

Οπως ο Μανούσος κάνει να πάει να τελείωσει την ρακί του , ο οδηγός του ασθενοφόρου ξαναβάζει την σειρήνα.

- Διαλε τσι απολιμάρες σου , φωνάζει ο Μανούσος και τραβάει την πιστόλα.

Και τότες

Η σειρήνα γίνεται σμπαράλια το ασθενοφόρο αποκτά τρύπες για εξαερισμό, ο οδηγός του ακράτεια και ο Μανούσος την κάνει για
τις μαδάρες

Επειδή ένα τέτοιο σκηνικό δεν μπορεί να μείνει ατιμώρητο την τρίτη μέρα απο το συμβάν, ξεκινάει απο τα Χανιά ένα κομβόι της
αστυνομίας να τον συλλάβει . Πάνε στο χωριό και με παρακάλια και προτροπές ψήνουν τον Μανούσο να παραδοθεί.

Ο Μανούσος ομως μόνο τυχαίος δεν είναι. Εχει αδέρφια πρωτοξάδερφα και κουμπάρους και δεν είναι να κάνεις μαγκιές
μαζί του.

Εξι ώρες κάθησε στο κρατητήριο στα Χανιά και το βράδυ βγήκε.
Την υπόθεση του την ανέλαβε γνωστότατος δικηγόρος μετέπειτα στέλεχος κυβέρνησης , ο οδηγός του ασθενοφόρου έπαθε αμνησία και ούτε γάτα ουτε ζημιά.

Τον Μανούσο τον γνώρισα, είμαστε και συγγενής απο την γυναίκα μου, ψηλός ασίκης και ντελικανής με την μουστάκα του και τους
κώδικές του .

Οταν βγαίνει στην στράτα δεν υπάρχει άνθρωπος να μην τον χαιρετήσει ή να μην του υποβάλει τα σέβη του.
Την κυρά την έκλεψε όπως κάνει κάθε άντρας που σέβεται τον εαυτό του και μπορεί στις στράτες αυτός να είναι ο αρχηγός αλλά
στο σπιτικό η Μαρία η γυναίκα του ελέγχει την κατάσταση.

Το παιδί του έφτασε 5 χρονών να το βαπτίσει γιατί αυτός με το οποίο είχαν δώσει τα χέρια για την κουμπαριά ήταν στην φυλακή
για βεντέτα και περίμενε να βγεί.
Στην βάπτιση όμως είχε σε 1500 νοματαίους τραπέζι

Αν και είμαστε διαφορετικοί άνθρωποι στην νοοτροπία, είμαι βάζελος είναι γαύρος, εγώ αριστερίζω ενώ αυτος είναι δεξιός,
είμαι αρβανίτης και είναι Κρητικός,παρόλα αυτά διεστραμένα συμπαθειόμαστε και όταν βρεθούμε ο ένας αναζητά το πείραγμα του άλλου.

Τουτο το καλοκαίρι έρχεται και μου λέει ότι θα κάνει μια κουμπαριά στο Αη Νικόλα και άν θέλω να πάω. Επειδή δεν είχα τίποτα καλύτερο και έχω σκίσει την γάτα, ρωτάω την γυναίκα μου εάν θέλει να πάμε.

-Καλά μαλάκας είσαι ρε γαμπρέ πετάγεται ο Μανούσος ποιός σου είπε ότι θα πάρουμε τις γυναίκες μαζί ?
-Ρε , του λέω , για κουμπαριά θα πάμε όχι στο γήπεδο να δούμε μπάλα
-Κουζουλάθηκες μωρέ , μου λέει, εκεί θα πιούμε και άν κανένας πεί καμια παρόλα για την γυναίκα του αλλου θα σκοτωθούμε.

Τελικά ξεκίνησε για την κουμπαριά ενα πούλμαν με καμια 45αρια, μόνο άνδρες απο τα Σφακιά και εγώ δεν πήγα γιατί ο αέρας είχε
κόψει και είχα κάτι χταπόδια να κυνηγήσω και..... ψιλο σκιαζόμουνα μην όλοι τούτοι μου βγάλουνε κανένα μάτι με τα κουμπούρια που
κουβαλούσαν

Αυτή είναι η νοοτροπία που μπορεί σωστά να μας ξενίζει αλλά έτσι είναι.

Και μεταξύ μας ξέρω πολύ καλά πως άν κάτι πάει θεόστραβα στην ζωή μου ο Μανούσος θα είναι πάντα εκεί .

1 σχόλιο:

τουκιθεμπλομ είπε...

Ο Μανούσος γλίτωσε τη φυλακή γιατί είχε γνωριμίες και πούλησε παλικαριά σε έναν άοπλο, γαζώνοντας το ασθενοφόρο. Αυτό δεν είναι παλικαριά.